2016(e)ko azaroaren 26(a), larunbata

MINTEGIA- APA Style

Egun on!

Gaurko sarreran, atzo izandako mintegian landutakoa komentatuko dizuet. Dakigzuenez, noizean behin mintegiak egiten ditugu, normalean, gelan lantzen dugunaz gain, beste gauza berriak ezagutzeko eta lantzeko. Mintegia honetan, bibliografia eta APA arauekin jarraituko dugu. Irakasleak, APA Style web gunea erakutsi zigun eta bertan, trasteatzen egon ginen. Esate baterako, web gune horretan agertzen diren gidak aztertzen egon ginen eta gure oinarria hurrengoa izan zen: Basic of APA Style

Mintegia nahiko interesgarria izan zela adierazi dezaket. Irakasleak trukotxo ezberdinak komentatzen zizkigu GRAL-aren (Gradu Amaierako Lana) bibliografia egitean, arazorik ez izateko eta aldi berean, ondo egiteko. Gainera, bibliografiak oso oso luzeak direnean, aplikazio ezberdinak daudela azaldu zigun. Aplikazio horiek erabiliz, adibidez Googlek ateratako Bitsy aplikazioa, linka laburtzeko aukera ematen dute. Beraz, oso erabilgarria izango dela uste dut.

Gomendatzen zaituztet, txertatu dizuedan linketan sartzea eta bertan dagoen informazioari begirada bat ematea. Benetan, oso erabilgarria izan daitekeela.

Ondo izan eta hurrengo sarrera arte!

2016(e)ko azaroaren 19(a), larunbata

EDUTEC- Proyecto RAYODIUN

Egun on danoi,

Gaurko sarrerarako ezagutu dugun Proiektu bat ekartzen dizuet, RAYODIUN Proiektua, hain zuzen ere. Sevillako Unibertsiteak martxan jarri duen proiektua da, Grupo Teknologia Educativa web gunearen bitartez.

Aste honetako lana, proiektu honen bidez sortutako dokumentu bat irakurtzea izango da, zeinetan, Errealitatea Handiagotua erabili izan den. Bertan azaltzen diren termino zein kontzeptu guztiak ulertu behar izango ditugu. Gaia argi gelditu zaigula frogatzeko, datorren asteazkenean, azaroak 23an, galdetegi bat egingo dugu. Honi esker, irakasleak ikusiko du zelako eragina duen gaiak horrela lantzeak. Honi lotuta esateko dago, dokumentua aurkeztu baino lehen, beste galdetegi bat bete behar izan dugula, gure hasierako ezagutzak islatzeko. Horrela, hasierako eta amaierako galdetegiak konparatzeko aukera izango du eta hortik, emaitzak aterako ditu.

Hurrengo linkean txertatzen dizuet irakurri behar dugun dokumentua, nahi izatekotan eskura izan dezazuen:

Ondo izan eta hurrengora arte!

TICS eta ESKOLA 2.0

Egun on guztioi,

Gaurko sarreran MOOC-aren 5. moduluaren azken jarduera txertatuko dizuet. Aurreko sarreran komentatu nizuen moduan, Teknologia gero eta indar handiago hartzen hasi da Hezkuntza arloan. Ondorioz, gero eta ikastetxe gehiagotan Teknologiaren erabilera bultzatzea eragin izan du. 

Egoera honetan, Vera-Cruz eskola aurkitzen dugu. Eskola honetan, TIC metolodologia eta Eskola 2.0 proiektuan murgilduta daude.

Eskola honen ustetan, TIC metodologiak ikaskuntza-irakaskuntza prozesua aberasten duela komentatzen dute. LH-ko 3. mailatik DBH-ko 4. mailara arte, geletan arbela digitalak ipini dituzte eta LH-ko 5. mailatik aurrera, ikasle bakoitzak ordenagailu digitalak dituzte.

Eskola honen web gunean adierazten denaren arabera, oso esperientzia ona izaten ari da. Ikasleen motibazioa eta ikasteko nahiak handitu direla nabari izan dute. Gainera, irakasgai guztiak bateratzeko aukera ematen duen elementua da, Teknologia, eta herramienta berriak erabiltzeak oso onuragarria izaten ari da. Honekin batera, klaseak dinamikoagoak izatea lortzen ari dira, zeinetan talde lana edo lan kooperatiboa asko bultzatzen den. Hori dela eta, Vera-Cruz eskolan Teknologia etorkizunerako ezibesteko tresna izango dela uste dut.

Espero dut gaur azaldutako interesgarria izatea eta noski, baliogarria.

Laster arte.

2016(e)ko azaroaren 5(a), larunbata

EDUCACION 3.0 - Herramientas para crear Realidad Aumentada

Arratsalde on danoi:

Gaurko sarreran Realidad Aumentada-ri buruz hitz egingo dizuet. Ez dakit euskaraz zelako izena eman kontzeptu honi, ez dut topatzen egokia den bat. Zalantzatan nago bi izen hauekin: Errealitate birtuala edo Errealitate Areagotua. Azkenean, bigarren horrekin geldituko naizela uste dut. Hala ere, zuei beste izen bat buruatzen bazaizue edo egindako aukeraketarekin ados/ desados bazaudete komentatu dezakezue. Eskertuko nuke.

Beno...gaurko gaiaren ildora bueltatuz, aurreko sarreran adierazi nizuen moduan, egin beharreko ariketa Errealitate Areagotua sortzen duten 5 aplikazio deskribatzea zen eta horietatik, 2 aukeratu eta Errealitate Areagotua sortu; argazkiak eta bideoak erabiliz. Horretarako, Educacion 3.0 web guneaz baliatu nahiz. Bertan, "Herramientas para crear Realidad Aumentada" atalean sartu naiz eta horren bitartez, lanean hasi naiz.

Hasteko, Errealitate Areagotua sortzeko adierazten diren 5 aplikazioak aztertu ditut eta bakoitzetik datu nabarienak labur-labur azalduko ditut. 

5 aplikazioei dagokionez...



Windows ordenagailuetan erabiltzeko aplikazioa da. Honen erabilera, nahiko erraza eta sinplea da. 3D irudiekin jolasten du eta horretarako, beste aplikaziaz baliatzen da, adibidez: Trimble Sketchup, Blender edota Autodesk 3ds Max. Hala ere, Googlek eskaintzen duen Galeria 3D erabili daiteke. Irudiak izanda soilik aplikazioan sartu behar gara, aukeratu ditugun irudiak txertatu, aplikazioa bera behar dituen loturak egiten ditu eta azkenean, Errealitate Handiagotua sortzen da.


Aplikazio doina da. Bertan, erregistratu behar gara eta zuk sortu ahal dituzun lanaz aparte, besteek sortzen dutena ikusteko eta horren inguruan, lan egiteko aukera dugu. Sarearen bidez erabili daiteke, hau da, ez dugu zertan aplikazio berezirik jeitsi behar. Gainera, beste sare sozilekin partekatzeko aukera eskaintzen du; hain zuzen ere, Twitter, Facebook WhatsApp, Google...


Hiru dimentsioetako liburuak 
sortzeko balio duen aplikazioa da. Liburua behin sortuta, nahi dugun moduan manipulatzeko aukera dugu. 


Errealitate Areagotua sortzeko balio duen aplikazioa da. Bertan, edozein baliabide txertatu daiteke: irudiak, bideoak, musika, argazkiak, aurkezpenak... aukera handiko aplikazioa da.



Aplikazio honetan, sortzen den Errealitate Areagotu bakoitzari Aura deitzen diote. Bertan txertatzen dugun edozein irudi, objektu edota lekua Errealitate Handiagotuarekin ikusteko aukera izango dugu.


Aplikazioak aurkeztuta, aukeratutako bi aplikazioekin, sortutako Errealitate Areagotua erakutsiko dizuet. 

LayAr erabili dudanean, nire asko gustatzen zaidan abesti bat erabili izan dut; "Lau Teilatu" eta abeslarien eta abestiaren bideoa sartuz eraiki izan dut. Egindakoa ikus dezazuen, mugikorrera aplikazioa jeistea ezin izango duzue ahaztu. 



Aurasma aplikazioa erabiltzean, Euskal Herrian ospatzen den Azoka oso ezagunari egin diot erreferentzia; Durangoko Azokari. Horretarako, 2015an honi lotuta sortutako posterra txertatu dut eta honekin batera, azokaren inguruan hitz egiten duen bideo labur bat.
Aurreko aplikazioan aipatu dizuedan moduan, egindakoa ikusteko mugikorra aplikazioa jeitsi beharko duzue. 




Espero dut egindako lanaz gozatu izatea! Oso esperientzia bitxia izan da niretzat. Asko gustatu zait eta espero dut zuei ere gustatu izatea.

Bukatzeko aipatu nahiko nuke, Errealitate Areagotua indar handia hartzen hasi dela Gizarte eta Hezkuntza arloan. Nire ustez, etorkizun hurbilean erabilera handia izango duen metodoa dela. beraz, animatzen zaituzten frogak egiten hastera.


Ondo ibili eta hurrengora arte!


2016(e)ko azaroaren 2(a), asteazkena

MOOC eta "ERREALITATE AREAGOTUA"

Kaixo danoi:

Gaurko sarrera klasean landu dugunaren inguruan joango da. Dakizuenez, MOOC kurtso bat egin dugu eta atal honi bukaera emateko, MOOC-aren inguruan hitz egiten egon gara. Gogoratu izan dugu, zer diren,  nondik datorren izena, zein motatakoak dauden, zein plataformetan aurkitu daitezkeen eta metologia honek hartu duen indarrari buruz ere zenbait gauza komentatu ditugu.

Garrantzitsua da azpimarratzea, lehenengo MOOC-a 2008an George Siemens zabaldu zuen eta bertan, 2.300 ikasle apuntatu zirela.  Hau arrakasta handia izan zuela ikusita, Stanford Unibertsitateko irakasle batek, Sebastian Trhun, hain zuzen ere, beste kurtso bat zabaltzea erabaki zuen eta honetan, ia- ia 60.000 ikasle izena eman zuten.
MOOC-aren izenaren jatorriari dagokionez, Dave Cormeir egindako proposamenatik dator, non izenaren hizki bakoitzari esanahi bat jarri zion: M (massive) O (open) O (online) C (course). Bideotxo bat txertatuko dizuet, oso interesgarria dena, honen jatorria hobeto ulertu dezazuen.




Honekin batera, bete dugun MOOC kurtsoan honen inguruan ikusi eta irakurri dugun informazioa ere txertatuko dizuet. Bertan, MOOC motak eta plataforma ezberdinak azalduko dira. Interesgarria izan daiteke hurrengo dokumentuei begiratxo bat ematea, informazio balogarria baita.

- Zer dira MOOC-ak?


- MOOC motak:


Informazio gehigarria:

Caber, J. ; Llorente, M.C. y Vázquez, A.I. (2014): Las tipologías de MOOC. Su diseño e implicaciones educativas. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado, 18, 1.

- MOOC munduan (plataforma ezberdinak):




Informazio gehigarria:

Informe de Telefónica sobre los MOOC en España.

Presentación de Silvia Andreoli sobre Educación abierta. MOOC en el escenario educativo. En esta presentación se repasan algunas de las plataformas más importantes que alojan cursos MOOC.


Horrez gain, "Realidad Aumentada"-ri buruz hitz egin dugu eta irakasleak komentatu digu gai honen inguruan lan bat egingo dugula. Gaurko klasean, berez zer den azaldu digu eta hurrengo linka adieraziko dizuet, honen inguruko informazioa duena:


Lana egiteko, testu bat irakurri behar dugu. Ondoren, Aurasma web gunean sartu behar gara. Bertan, agertzen diren 5 aplikazioen inguruan hausnartu behar dugu eta horietako bi erabiliz, bakoitzeko ariketa bat egin beharko dugu.

2016(e)ko azaroaren 1(a), asteartea

MOOC; MODULO 5: Nuevos escenarios de aprendizaje en la práctica

Kaixo danoi:


Gaur MOOC-aren azken modulua bete dut, bosgarrena, hain zuzen ere. 

Modulu honetan, ikastetxe ezberdinetan aurrera eramaten ari diren irakaste-ikaste digitalaren egoera berriak ezagutarazi nahi izan dira. Horrela, tabletak gelako baliabide didaktiko bezala erabiltzeari buruz irakasleen ikuspuntua ere azaleratu da. 

Beste moduluetan bezala, bideoen bitartez beharrezko materiala adierazi da. Gaurkoan, esperientziak dira, non ikastetxe ezberdinetan aurrera eramaten dituzten proiektuak azaltzen ziren. Adibidez: Sestaoko KUETO eskolan jarraitzen den proiektua, Zamudiko BIZKAIA eskolakoa, AVELLANEDA eskolakoa eta MARISTAK eskolak proposatzen duena. 
Orokorrean, oso interesgarriak izan dira esperientzia guztiak. Hala ere, azpimarratu nahiko nuke Avellanedako ikastetxekoek proposatzen dutena. Eskola honetako aurduradunen esperientzia entzutean, proiektu hauen atzetik izugarrizko lana dagoela nabaritu izan dut eta oso detaile ona eta zintzoa iruditu zait esan dutenean: "nosotros vamos siempre detrás del primero". Ikus daiteke, ez dutela inolako beldurrik onartzeko beste ikastetxeen atzetik doazela eta nola horrela izateak, haietzat onuragarria eta baliagarria dela.

Beno, moduluari berriro helduz, esan nahi nuke, azken modulu hau bete ahal izateko, amaierako atalean galdetegi bat egon dela. Galderak oso orokorrak dira eta ez dute lotura zuzenik izan bideoetan komentatzen diren esperientziekin. Hala ere, nahiko ondo egin dudala uste dut. Pena da ezin dudala zuekin konpartitu, dakizuenez plataforma beran egin beharrekoa delako. Dena den, betiko moduan, moduluaren bideon txertaketa egingo dut, nahi izatekotan ikus ditzazuen.
Benetan esaten dizuet, kontatzen diren esperientziak oso baliogarriak direla ikastetxe ezberdinek Hezkuntza eta Teknologia arloei buruzko ikuspegiak ezagutzeko. Gainera, zuen pentsatzeko erarekin bat dator daitezke. 

- KUETO Ikastetxea:



- BIZKAIA Ikastetxea:




- AVELLANEDA Ikastetxea:



- MARISTAK Ikastetxea:


Horrez gain, beste proiektu batzuen adibideak azaltzen duen bideoa adieraziko dizkizuet, oso bitxiak eta ezagutzekoak direlako: Proyecto Intergraba EFC, El sonido que habito eta Dedos.



Espero dut zuen gustukoak izatea!
Gaur mezu honekin agurtu nahi zaituzte: Informazioa jaso, ondo estutu eta interesatzen zaizuenarekin gelditu; nork daki etorkizunerako baliogarria izango den edo ez.

Beste batera arte!